TIMSS 2015’TE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİ MATEMATİK DERSİNDEN KALDILAR

TIMSS 2015’TE  8. SINIF ÖĞRENCİLERİ MATEMATİK DERSİNDEN KALDILAR 

MEB 4. Ve 8. Sınıflar için uygulanan TIMSS 2015 Ulusal Matematik Ve Fen Bilimleri Ön Raporunu 02/12/2016 tarihinde web sayfasında yayınlanmıştır.

Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS -Trends in International Mathematics and Science Study) merkezi Hollanda’da bulunan, Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu (IEA- International Association for the Evaluation of Educational Assessment) tarafından yürütülen ve dört yılda bir gerçekleşen tarama çalışmasıdır.

TIMSS 2015 araştırmasına 4. sınıf düzeyinde 49 ülke ve 8. sınıf düzeyinde 39 ülke katılmıştır. 4. sınıf düzeyinde Türkiye matematik başarı ortalaması 483 puan ile 49 ülke arasında 36. sırada yer almıştır.  Birinci sırada Singapur(618) , İkinci sırada Hong Kong (615),Üçüncü sırada Kore Cumhuriyeti(608) bulunmaktadır. Türkiye’nin hemen arkasında Gürcistan, Şili, Birleşik Arap Emirli, Katar gelmektedir. Güney Kıbrıs 24. Bulgaristan 22. Kazakistan 12. sırada yer almaktadır. Türkiye’de ki 4. sınıf öğrencilerinin  %43’ü. tamsayılarda toplama ve çıkarma işlemlerini yapabilmektedirler. Yatay ve dikey çizgiler, basit geometrik şekiller, koordinat bilgisi farkındalığına sahiptirler. Basit bar grafiği ve tabloyu okuyabilir ve tamamlayabilmektedirler.

Öğrencilerin ancak %5’i ileri düzeyde matematik bilgisine sahiptirler. Yani, anladıklarını ve bilgilerini çeşitli kompleks durumlara uygulayabilmekte ve nedenlerini açıklayabilmektedirler. Öğrenciler, orantılar dahil tam sayıları içeren çok aşamalı sözlü ifade edilen çeşitli soruları çözebilirler. Bu seviyedeki öğrenciler yüzdeler ve ondalıklar hakkında daha yüksek bir kavrama sergilerler. Bir dizi iki veya üç boyutlu şeklin değişik durumlarına ilişkin geometrik bilgileri uygulayabilirler. Tablo verilerinden bir sonuç çıkarabilir ve bunu gerekçelendirebilirler.

Sekizinci sınıf düzeyinde Türkiye matematik başarı ortalaması 458 puan ile 39 ülke arasında 24. sırada yer almaktadır. Birinci sırada Singapur(621), ikinci sırada Kore Cumhuriyeti(606)  üçüncü sırada Çin Tayvan (599), bulunmaktadır. Türkiye’nin hemen arkasından Bahreyn, Gürcistan, Lübnan, Katar gelmektedir. Kazakistan 7., Slovenya 12., Litvanya 15. sırada yer almaktadır.  Türkiye’de ki 8. sınıf öğrencilerinin  %58’i tüm sayılar, ondalıklar, işlemler ve temel grafiklerle ilgili bazı bilgilere sahiptirler. Öğrencilerin ancak %6. ileri düzeyde matematik bilgisine sahiptirler. Yani,  bilgiyle akıl yürütebilir, sonuç çıkarabilir, genelleme yapabilir ve doğrusal eşitlikleri çözebilir. Tabii yine Güney Doğu Ve Doğu Anadolu Bölgesi sonuncu olmuştur.

TÖS’ÜN KONUYA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

 Türkiye uluslar arası yapılan sınavlara katıldıkça şunu açıkça görmekteyiz. Devlet eğitimden gün geçtikçe eline çekmektedir. Sosyal devletten uzaklaşmaktadır. Eğitimi özel okullara-tarikatlara havale etmektedir. Bölgeler arasında eşitsizlik gün geçtikçe artmaktadır. Bölgeleri bırakalım şehrin merkezi ile şehrin varoşları arasında fark gün geçtikçe artmaktadır. Nitelikli eğitim nitelikli öğretmenle olur. Ancak 12 Eylül’den bu yana öğretmenin ensesinde boza pişirilmektedir. En son OHAL uygulamasıyla 30 bin öğretmen meslekten ihraç edilmiş olup 20 bine yakın öğretmende açığa alınmıştır. Açığa alınan öğretmenlerin tekrar göreve dönmesine sevinir hala gelmiş durumdayız.

Matematik Öğretimi, çocukların gelişim seviyelerine uygun olmalıdır diyoruz. MEB yıllardır bu dediğimizi uygulamamakla birlikte canı sıkıldıkça müfredat değiştirmekte buna bağlı olarak da kitap yazmaktadır.

 

                                                                                                                                                        Dikmen ONAT

                                                                                                                                                   TÖS Genel Başkanı